Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

23 Wojskowy Szpital Uzdrowiskowo-Rehabilitacyjny Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Lądku-Zdroju - POUFNY KANAŁ INFORMACYJNY

POUFNY KANAŁ INFORMACYJNY

Na podstawie art. 23-24 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r., poz. 928), w 23 Wojskowym Szpitalu Uzdrowiskowo-Rehabilitacyjnym Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Lądku-Zdroju wprowadza się Wewnętrzną Procedurę Dokonywania Zgłoszeń Naruszeń Prawa oraz Poufny Kanał Komunikacyjny.

Wewnętrzna Procedura Dokonywania Zgłoszeń Naruszeń Prawa reguluje sposób zgłaszania przez pracowników, współpracowników, kontrahentów lub inne osoby związane z jednostką naruszeń prawa, w tym przestępstw lub innych niewłaściwych praktyk, które mają miejsce w organizacji. Celem procedury jest zapewnienie ochrony sygnalistom oraz stworzenie bezpiecznego i poufnego mechanizmu zgłaszania nieprawidłowości, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Poufny Kanał Komunikacyjny to środek umożliwiający zgłaszanie naruszeń w sposób anonimowy lub poufny, zapewniający bezpieczeństwo tożsamości sygnalisty. 

Procedura i kanał komunikacyjny są zgodne z wymogami ustawy o ochronie sygnalistów, a celem ich wprowadzenia jest zwiększenie przejrzystości, przeciwdziałanie nieprawidłowościom i promowanie odpowiedzialności wśród pracowników i osób współpracujących z 23 Wojskowym Szpitalem Uzdrowiskowo-Rehabilitacyjnym.

Poufny Kanał Informacyjny

Zgłoszenie ma charakter:

1)  jawny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia zgadza się na ujawnienie swojej tożsamości osobom zaangażowanym w wyjaśnienie zgłoszenia,

2) poufny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia nie zgadza się na ujawnienie swoich danych i dane podlegają utajnieniu.